Pentru ce traim?


Omul vrea sa faca atat de multe, incat uita si mai si traiasca. Vrea sa munceasca, sa faca bani (nu stie exact pentru ce, doar ca vrea bani), vrea familie (de multe ori pentru ca e la moda si e timpul si nu pentru ca asa simte), vrea sa mearga in excursii (uneori nu din dorinta de a experimenta ceva nou si a cunoaste traditia locului respectiv, ci doar pentru a bifa inca o destinatie, sau a se lauda prietenilor si pe facebook unde au fost) si alte cate si mai cate. Dar omul, uita sa traiasca. Uita cat de importanta e fiinta proprie, uita ca nu stie ce ii aduce clipa urmatoare si nu stie ca a-ti trai viata inseamna muuult mai mult decat a bifa toate cluburile si a incerca toate bauturile.
Nu ma intelegeti gresit, sunt adepta cluburilor, a pub-urilor (Mai putin aici, in Napoli. Sunt ingrozita de proasta educatie de aici si de frica ce ma insoteste cand ies seara din casa). Imi place sa savurez o bere impreuna cu prietenii intr-o noapte tarzie, intr-un local cu muzica buna, dar mai presus de asta imi place sa savurez clipa. Stii cat sunt de fericita acum? Tastatura mea nu poate exprima fericirea ce zace in mine. Nu poate exprima linistea, multumirea, pacea…nu, nu poate. Doar simtindu-ma, vazandu-mi zambetul poti sa iti dai seama de ce bucurie detin. Chiar si asa, doar putin intelgei, nu in totalitate. Mai mult o sa intelegi cand descoperi bucuria insati, linistea si cand vei invata sa traiesti pentru acum.
Azi mi-am luat o pauza de la ceea ce ma inconjoara. Am facut din ziua de azi, ziua mea. Zi in care imi ascult gandurile, cand privesc la mine, spre mine, cand ma ascult pe mine si ascult nevoile mele. Nu vorbesc, doar tac si fac. Nu imi fac plan pentru ce mananc la pranz si nu ma gandesc oare ce proiect trebuie sa continui azi.
Realizez ca mintea noastra vorbeste incontinuu. O ascultam des, asa cum majoritatea o facem. Majoritatea ne trezim la un moment dat pe strada scotand vreun sunet, vreo 2 cuvinte, timp in care vorbim cu noi insine. Dar trebuie sa o ajutam sa se linisteasca, sa nu mai gandeasca atat  si de multe ori in zadar.
Azi invat mai mult sa fiu linistita, sa nu las stresul si grijile cotidiene (multe sau putine) sa imi aglomereze mintea, sa ma duca la agitatie si intr-un final la disperare. Fie ca suntem copii, student sau adulti, avem propriile griji si ganduri adecvate varstei respective. Copii vor sa creasca, studentii sa munceasca, adultii sa devina parinti si uite asa, suntem intr-o continua asteptare a vietii de maine, care nu stim daca va reusi sa ne satisfaca asteptarile.
Un prieten mi-a zis o vorba: “Cand dormi, dormi; cand mananci, mananca; cand te plimbi, plimba-te.”. Nu stiu exact originea acestei vorbe si nici nu stiu daca e scrisa correct. Mi-a fost relatata in engleza si dupa cum bine stiti, traducerea schimba putin esenta cuvintelor. Dar consider ca aceasta vorba isi pastreaza continutul si ar trebui sa tinem cont de el. Pana de curand, de cele mai multe ori cand ma plimbam ma gandeam la ce as fi avut de facut in restul zile, sau pe parcursul saptamanii. Cand manancam, manancam repede, sau verificam facebook-ul (cand eram singura la masa). Cand ma puneam in pat sa dorm ma gandeam la ce am de facut in ziua urmatoare, in loc sa ma eliberez de ganduri si sa imi odihnesc mintea.
Stiu ca pare de poveste, basm si ireal de realizat ceea ce zic eu. Si eu credeam asta. Pana nu am inteles, pana nu mi-am dorit cu adevarat si pana nu am cautat linistea, fericirea si bucuria clipei de ACUM.
Ar trebui sa o faci si tu. Nu se compara bucuria de a trai acum, de a te bucura de cine esti, de ce poti percepe din exterior in momentul prezent si nu asteptand pana ziua urmatoare.
Iubeste, daruieste, experimenteaza, fa ce te face fericit ACUM si nu maine, nu poimaine, nu in zilele urmatoare cand nu stii daca tu vei mai fi sau cei impreuna cu care iti faci planuri vor mai fi.
Traieste pentru tine, iubeste-te, descopara-te, cauta-ti bucuria interioara si fa-ti timp sa iei pauza de la tot ce te inconjoara. Stai cu tine, citeste in liniste, mananca in liniste, simte textura, simte gustul, simte tot ce te inconjoara si traieste pentru ACUM.
Si raspunsul la intrebarea “Pentru ce traim?” este: ”Traim pentru noi insine”, sau cel putin asa ar trebui. J
Bucura-te de tine si iubeste-te asa cum nimeni nu o poate face!!!


Comentarii

Postări populare