A pleca sau a ramane?

E o intrebare pe care ne-o adresam de multe ori, in diferite situatii. Fie ca e vorba de relatia personala, de o scoala in care nu suntem convinsi ca e pentru noi, intr-un oras nou care inca nu ne-a impresionat pe deplin...si altele.
Ei bine, articolul de azi se refera la a pleca din sau a ramane in Romania?
E o intrebare grea, mai ales cand o analizezi intr-adevar si nu e doar o dorinta de moment. Ei bine, eu sunt in afara tarii pentru un an. Observ dragostea de tara a italienilor (cei pe care i-am intalnit) si mi-e ciuda ca noi, romanii nu suntem asa patrioti. Avem o tara frumoasa, cu oameni frumosi, dar pacat ca nu e condusa cum trebuie :).
Am colegi de generatie, colegi mai mici, mai mari, din Romania, plecati la studii in strainatate si raspunsul lor la intrebarea ce vrei sa faci dupa ce termini? este: nu stiu sigur, dar vreau sa plec din Romania, undeva unde sa traiesc bine, linistita si cum imi place. Da, in afara tarii, in unele locuri se locuieste mai bine, se castiga mai bine, se mananca mai bine, se socializeaza mai bine, se ofera mai mult pentru implicarea ta in ceea ce faci.
Dar in Romania? In Romania, din pacate, noi ca oameni, ca popor stim doar sa acuzam si nu sa luam atitudine, sa schimbam ceva. Asteptam doar sa se schimbe ceva, dar nu facem nimic. Eu cred ca schimbarea vine de la fiecare om in parte, si-apoi treptat ajunge si mai sus. Noi nu vrem cu adevarat sa facem ceva bun din tara noastra, Cred ca daca am vrea asta, am face-o. Si pe bani putini, si in circumstante mai grele. Doar ca noi vrem doar sa dezvoltam talentul nostru si sa fugim de greul de a incerca sa schimbam ceva.
Poate parea un pic cam dur si un pic pueril ce zic eu, dar in momentul de fata, eu stiu ca vreau sa raman in Romania si vreau sa schimb ceva in tara mea.
Stiti...un profesor la facultate, inainte de a ne aproba cererile pentru bursele Erasmus, ne-a propus ca la intoarcerea in Timisoara, la facultate sa ne prezentam cu idei noi de cum se invata la facultatile din alte tari. Mi s-a parut o prostie initial. Dar acum, mi se pare ceva ce ar trebui sa facem toti. Chiar daca mergem pentru o experienta de o perioada scurta, sau chiar daca e vorba de o perioada mai lunga, haideti sa adunam lucrurile bune dintre cele pe care le vedem in alte tari si sa incercam sa le adaptam tarii noastre in locul celor mai putin bune.
Stiu ca tara noastra e in stare de putregai intr-o oarecare masura. Dar cred ca putem curata partea stricata si sa ajutam la cresterea unei parti sanatoase, bune, cu obiceiuri productive, care sa ridice valoarea tarii.
Avem nevoie de oameni care isi iubesc tara si nu care o parasesc. Avem nevoie de dorinta unui cetatean care sa se lupte pentru tara lui asa cum luptam fiecare in parte pentru a ne duce traiul. Eu cred ca se poate. Cred ca se poate trai frumos si in Romania.
Poate peste 10 ani imi schimb parerea, cand voi avea copii si nu voi reusesi sa ii cresc decent. Dar stiu ca daca se vrea, se poate. Si stiu ca vreau sa schimb ceva pentru tara mea!!



Comentarii

Postări populare